14-09-2009 15:11Блогерська стаття: повний життєвий цикл

Проста шпаргалка для блогерів. Описує життєвий цикл статті від зародження ідеї до впливу написаного на подальші проекти.

  1. Зародження ідеї. Процес непередбачуваний.
    Примітка: є, правда, прийоми генерації ідей, але я їх не пробував. Треба це виправити у найближчому майбутньому.
  2. ТЕЗОВИЙ запис ідеї. Негайно! Інакше забудеться. Часто забувається не вся ідея, а її частина. Жаль, коли це буде її ізюминка. Треба мати продуману інфраструктуру для запису: блокнот, файл ideas.txt на стільниці, диктофон, липучі нотатки.
  3. Визрівання ідеї. Деякі люди кажуть, що ідеї у них дозрівають місяцями і роками. Але інколи залишати ідею на визрівання тільки шкодить. «Гарячі» новини ні в якому разі не можна лишати на визрівання — писати, як тільки з’явиться найменша можливість. Якщо відчувається, що ідея вже зріла і подальше чекання вже нічого не дасть — писати. Чим раніше, тим краще — конкуренти наступають на п’яти. Головне — інтуїтивно відчувати настання потрібного моменту, а далі діяти швидко і чисто.

  4. Формулювання теми, головної думки, визначення ключових слів. Не можна допускати відхилення в сторону. Усе має бути чітко.
  5. Збір матеріалів. Для деяких жанрів треба провести велику роботу по збору матеріалів, підтвердженню фактів. Збір треба проводити якнайбільш об’єктивно і охоплюючи різноманітні джерела. Корисно ознайомитись із стилем роботи дописувачів Вікіпедії. Якщо деякі факти не підтвердяться, можливо, варто відмовитись від проекту.
  6. Написання швидкої чернетки. Швидко — щоб не заснути. Мозок працює логічно тільки на високих швидкостях. Швидко, але без напруження. Треба охопити все одним поглядом. Не требе приділяти увагу дрібним мовним помилкам. Писати так, щоб було зрозуміло собі. Кінчевий читач не побачить цю чернетку.
  7. Написання чистовика. Досить прискіпливо. Перевіряти орфографію і пунктуацію, уточнювати значення слів, добирати найбільш підходящі. Це має читати кінцевий читач. Хто він? Треба щоб він це ефективно засвоїв і стаття справила на нього максимально сильне враження. Треба активно маніпулювати увагою читача, бо інакше він засне. Писати смачно, писати на 100%.
  8. Підготовка до публікації. Привести статтю до того вигляду, у якому вона повністю готова до публікації. Має бути можливість опублікувати її негайно.
  9. Публікація. Вибрати категорію і визначити теги. Діждатися найбільш підходящого моменту, якщо це доцільно.
  10. Післяпублікаційний маркетинг. Повідомити про публікацію всіх, кого це потенційно може зацікавити і хто може надати вірусний ефект. Різними способами: Твітер, форум, RSS, соцмережі, соцзакладки.
  11. Супровід. Відповідати на коментарі, аналізувати думку читачів. Треба бути спостережливим — чого хочуть читачі. Це потім дуже пригодиться. Відслідковувати статистику.
  12. Зробити висновки. Які були недоліки? Що спричинило до виникнення недоліків? Що треба зробити, щоб потім це не повторилося?
  13. Провести необхідні дії для усунення недоліків. Тільки так автор буде розвиватися.

5 коментарів
категорії: Створення блогу
теги: , , ,

Схожі записи

Коментарі:

  1. Андрій М. Заморока пише:
    14–09–2009 18:52

    Гм, гадаю ці правила, чи то пак кроки є не тільки справедливими для болоґерів, але й для будь-якої публікації чи навіть книги. Безперечно, інформація повинна бути перевірена з кількох різних джерел, а найкраще користуватись першоджерелами.

  2. maque пише:
    17–09–2009 19:22

    Щодо соцмереж, то я намагаюсь якось використовувати Profeao, Vkontakte. А як Ви це робите і де саме?

  3. Homelab пише:
    20–09–2009 21:57

    Треба братись за справу і працювати…. гроші з неба не падають. Не без пасії та творчого підходу звичайно

  4. maque, цей пункт у мене не дуже добре пропрацьований. Використовую, здебільшого Твітер. Від автоматичного кроспостингу я відмовився. На цю статтю був такий твіт:

    [Блог Чугила] http://is.gd/3fYp5 „Блогерська стаття: повний життєвий цикл.“ Шпаргалка для починаючих і не тільки блогерів.

    Думаю треба написати не тільки заголовок статті, але й пару окремих слів. Дуже не люблю, коли у Твітері пишуть тільки посилання, ще й скорочене. Неповага до фоловерів просто.

  5. jin пише:
    11–10–2009 21:58

    Угу, а для п.2 (тезовий запис) чудово підходять диктофон та нетбук. Сам часто яксь ідеї наговорюю собі на диктофон, а статтю про MF100 на блог написав у парку на нетбуці, поки чекав дружину, використовуючи свої помітки на диктофоні ;)

Написати коментар